pondělí 30. května 2011

Jsem snílek, jak jste na tom Vy?

Mají hlavu v oblacích, myšlenkami jsou jinde, nestojí pevně na zemi a stále sní o lepším, hezčím světě. Jsou to optimisti, romantici a věčný snílkové. Jaké to je, být takovým snílkem? Je to dobře nebo špatně, žít si svým naivním myšlením a doufat v lepší hezčí svět. Nebolí pak takové pády do obrazu tvrdé dnešní reality?
Sama jsem snílkem a vždy jsem byla. Měla jsem spoustu kopanců a bolístek, ale nikdy jsem nepřestala věřit v lepší a hezčí svět kolem sebe. Co nebylo podle mích představ trošku jsem si vždy z idealizovala a zkráslila pro svůj dobrý pocit. Zkušenosti a nárazy jsem vždy brala né jako zklamání, i když jich hodně bolelo, ale spíše jako zase novou zkušenost a cestu jít dál. Jsem už dost stará na to, abych měla vlastní rozum, ale nikdy nedospěju v jedince, který se drží pevně nohama na zemi. Ráda si sním a ráda přemýšlím o někdy neuskutečnitelných věcech a přáních. Možná si občas lžu sama sobě, ale přesto jsem spokojená. Obklopuji se lidmi, které mám ráda a kteří mě znají. Vědí, že jsem snílek a naivka, berou to. Občas vlastně ke mně jdou i pro radu a pro potěšení a pěkná slůvka. Nebudu jiná a s tím jsem už smířená. Mám velkou fantazii a spoustu nápadů. A tak aspoň si píšu básničky a povídky. Na všem hledám dobro a krásu a tak, aspoň někam občas uteču. Skutečnému životu se utéct nedá a člověk musí žít, tak jak uzná za vhodné, a brát to co se mu nabízí, nenechat se hned zlomit a propadnout se do hlubin špíny, která je skoro všude. Brát to tak, že co má přijít příjde a vzít si z toho ty lepší věci. Nenechat se spláchnout.

Nám snílkům je asi dost těžké něco vysvětlovat a mluvíme si svou, jsme ale upřímný, hodný a dobrosrdeční. Jak se žije takovým snílkům? Asi dobře. Na vše máme pohled jako z dětských očí. Snílků kolem je hodně. Neberte jim ten sen, že život je stejně krásný a bezvadný. Oni Vám taky neberou ten váš.

0 komentářů:

Okomentovat

Krásný den všem

Ocenění blogu

Ocenění blogu